Hittade något oväntat

Blivit dåligt med sömn i natt då Fredrik kom hem från sin hockeymatch och inte kunde ta av sig kläderna själv, har även vaknat under natten och hört han säga "ajaj det gör ont". Han åkte efter en puck som det blev iceing på, det blev avblåst och han slappnade av och skulle vända om hem igen, han blir då tacklad av en av backarna i motståndarlaget, tappar balansen och åker med huvudet mot sargen, hinner vrida bort huvudet och tar smällen med axeln. Så idag har jag varit första assistent, fick även fixa frisyren. Blev besök på vårdcentral och sen läkare. Inget är tack och lov brutit, men mycket smärta.
 
På vägen från läkaren ser jag en Antik butik på andra sidan gatan (aldrig varit i de kvarteren tidigare), Fredrik tyckte nog lite synd om mig så vi sprang över dit. Vilket himmelrike för krimskrams älskare! Dock var det mycket fina saker/märken=dyrt. Vi går ett varv i alla rummen och är påväg tillbaka ut då jag ser något som får mig att börja stamma "Fred..Fred..Fredrik!" Där i en hylla med massor av andra saker låg våran glasservis! Fredrik får till en hyfsad bra deal om vi tar allt, assietterna och fatet på köpet, och butiken hade 10%rabatt på köp över 100kr. Vi fick med oss 11 tallrikar, 7 djuptallrikar, 2 assietter och 1 fat. Har några delar sen tidigare, brukar hålla utkik på internet och om jag har tid för ett besök när jag passerar en Antik/Kuriosa/Secondhand butik, är så glad att det äntligen gav resultat.
 
Pukeberg
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0