Tävlingshäst

Då har vi varit på "tävlings" premiär, pay'n'jump 90cm och 1m. Hon skötte sig som en riktig tävlingshäst! Dock tog det väääldigt lång tid med klasserna/starterna, så det blev 2h till häst för Jossan på Christalle. I 90cm gick de felfritt och i 1m blev det 12 fel, en ryttarmiss, ett hinder Jossan tyckte Christalle inte riktigt såg (brunt mot brunt underlag) och ett där hon inte lyfte ordentligt, bränslet tog slut. 
 
Christalle i sin nya lädergrimma med lackdetaljer.
 
 
Nu ser vi fram emot nästa helg, då är det bara en klass, 1m, och då är det en riktig tävling som gäller. Innan dess måste jag införskaffa ett tävlingsschabrak, helst ett par benskydd också men Horze har slutat med de jag hade spanat in mig på så vi får se vad jag hittar i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0