Båtliv som semesterliv

Det krävdes visst fem dagar till sjöss för att jag skulle få energi så det räckte till något mer än vardagen som bara har rullat på senaste tiden.
 
I fredags åkte vi till båten för att på lördag ha kräftskiva på Klubbholmen med de andra som behövde en dos av båtlivet. Efter en rolig middag blev det motorbåtsvisning mitt i natten, av den större modellen. Vit skinnklädsel, insänkta spotlights i taket, båda sovrummen hade eget badrum, "inglasad" uteplats. Ja ni fattar... hotellsvit!
 
Då det vanliga folket skulle upp och jobba på måndag blev vi själva på ön. Blev en hel del bastubadning, paddlade kanot och fixande i båten. Då vi är vana vid en väldigt bekväm säng hemma sa min kropp ifrån förra gången vi sov i båten, Fredrik köpte en skummadrass att ha ovanpå den gamla, så nu gick det mycket bättre.
 
Självklart serverades frukosten ute i sittbrunnen under solen och med fantastisk utsikt. Det blev att vi stannade en dag till då vi hamnade mitt i ett oväder, regn, hagel, åska och kraftig blåst, men efter regn kommer regnbåge.
 
   
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder du har tagit :)

2013-09-05 @ 07:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0