Pannband

Gjorde ännu ett försök att ta kort på lack+bling pannbandet från Kyro Riding Gear. Det glittrar jätte mycket i verkligheten! Matchar det med en lackad nosgrimma från ett träns som jag köpte för flera år sedan från Equeens i Sundsvall, Kings Saddlery är märket på tränset om jag inte minns helt fel.
 
 
 
 
 
Idag tränade vi på att fatta galopp från skritt och sakta av till skritt. Hon fattar verkligen poängen och jisses vilken samlad galopp det blir. Men hon blir lite övertänd, det ända hon tänker på är galoppfattningar så vid minsta skänkel påtryckning är hon beredd att slänga sig iväg. Men kan inte låta blir att njuta lite ändå, från att det i sommras var som att försöka få en sten att röra sig (inte så mycket kondition) till att nu rida utan sporrar och spö och ha en häst som är helt fokuserad och på hugget. Idag var hon så taggad att hon stack med mig för första gången, precis när vi skulle fatta galoppp lät det något utanför så hon flög iväg i full fart, på nått sätt lyckades hon även byta galopp, söta Klumpeklossan.
 

Kommentarer
Postat av: Agnes

TÄVLING! Hej alla med bra fantasi! Snart blir det tillökning och vi behöver hjälp med namn till FÖLET! Läs mer på min blogg.

2013-03-18 @ 15:58:27
URL: http://micatcho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0