På vägen hem

Vi gjorde en liten avstickare på vägen hem från jobbet, gäller att passa på när vi slutar tidigt. Vi gjorde ett besök på Börjes. Visst har jag en snäll sambo. De har öppnat en ny butik i Bro som ligger längs E18 mellan Enköping och Stockholm. Två i stallet har köpt dressyrskydd därifrån, och självklart fanns det kvar en par i varje storlek (fram och bak), det var som menade för mig!

 

 

Väl hemma skuttade jag ner till stallet, dressyr var dagens plan. Velade fram och tillbaka om jag skulle ha de nya skydden, men de får invigas på dressyrträningen på måndag. Vi jobbade vidare på galoppfattning från skritt och även från trav. I somras var man tvungen att ha henne utåtställd och nästan springa in i galoppen. Nu går hon stadigt på tygeln, lätt i handen och bär sig själv, både i fattning och avbrott. Man kan dessutom sitta ner i traven, det var inte en tanke på att kunna göra det då, då slängde hon upp huvudet och fick ”panik” och försökte fatta galopp hela tiden. Nu kan jag sitta ner innan fattningen, i fattningen och efter avbrott och det påverkar varken formen eller tempot. Hon förtjänar verkligen sina nya dressyrskydd ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej! Vill bara tipsa om min tävling som avslutas ikväll. Så ta chansen och vinn en lyxig ryktväska från ESKADRON: http://ridboken.se/tavling-3/
Reglerna är mycket enkla. Lycka till och ha en fortsatt trevlig söndag!

2013-03-24 @ 12:57:22
URL: http://ridboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0