En riktig långhelg

Idag är jag äntligen ledig! Måndag, tisdag och onsdag har jag varit hemifrån från kl 7 till kl 22. Steg upp och gick till stallet kl 7 för att Christalle skulle hinna vara ute ett tag innan hovslagaren skulle komma kl 9. Nu är stallet fixat, hovslagaren har gjort sitt och vi har varit ute på en ridtur i det fantastiska vädret (klädde mig på tok för varmt). Känner att det börjar bli aningens tjatigt men när vi vände och red hem var hon lika fin som om vi vore i ridhuset och dressyrtrimmade, avslappnad, mjuk i handen och bar upp sig själv, utomhus! 
 
Borde egentligen packa och plocka undan här hemma, Fredrik är på jobbet nu till lunch sen när han kommer hem ska vi åka till Skövde och hälsa på hans familj och hästarna, skönt med lite miljöombyte några dagar. 
 
Vårdagen till ära hade vi det nya gröna schabraket jag fyndade på Hööks rea, glittrar/glänser väldigt fint i ljuset. Rumpvärmaren hade inte behövts men den är så mjuk och skön att sitta på (hoppsadlar är verkligen inte bekväma).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0