Dyrt med dressyrträning

Med tanke på gårdagens härliga slut på dressyrpasset var humöret på topp inför dagens träning. Det var som att vi började där vi slutade igår, fantastisk känsla! Men vi gjorde en liten ändring från igår.
 
Satt och pratade om allt och inget med en annan i stallet medans vi tittade när Kia och Ambres tränade. Kom in på sadlar och att jag tyckte Ambres sadel hade skönt stöd, men att jag inte visste om jag vågar bege mig in i sadeldjungeln för den är rätt snårig. Blev erbjuden att prova hennes sadel på Christalle, sagt och gjort den låg bra, så jag fick prova den under träningen med. Sussie lät mig göra diverse övningar som i vanliga fall brukar innebära endel protester i det jobbiga varvet, men allt flöt på som smör, "Kände du skillnaden Bea, såhär brukar det inte gå i vanliga fall". Så det blev en dyr dressyrlektion, närmare bestämt 36.000kr. Får ta tag i sadelletand till hösten, vore roligt med en sadel som är utprovad för hästen och mig, har aldrig haft det, har iofs aldrig tränat på det sättet jag gör nu. För er som är insatt i hästvärlden red jag i en Prestige D1K Zero. Fredrik var dock inte helt överrens om att skippa semester för att börja spara ihop till en sadel.
 
Nu är jag ensam hemma, Fredrik åkte iväg till Öregrund för några dagars segling. Själv ska jag jobba på som vanligt, försöka styra ihop allt inför semestern som börjar till helgen.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag förstår honom!

2013-06-18 @ 06:51:45
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0