Vårt avslut på det gångna året

Vi har redan kommit några dagar in i det nya året, jag har knappt hunnit reflektera över det.

Vi har haft finbesök, jobbet har tagit en del tid och nästa vecka åker jag på utbildning till Skåne. Stora kliv in i det nya året.

 

Men får väl börja någonstans, att börja med nyårsafton känns väldigt passande. Våra familjer har som sagt varit på besök, de åkte hem igår. Dagarnas höjdpunkt var nyårsafton som upplevdes genom ett överflöde av mat. Sju rätter avnjöt vi under kvällen. Fredrik och hans bror Henrik stod som kockar den kvällen och bjöd på något utöver det vanliga. Till alla rätter erbjöds noga utvalda viner eller champagne. Det ”konstigaste” var de kanderade rosenblad till sista desserten, kändes lite fel att äta rosenblad men det smakade inte så illa som jag hade tänkt. 

 

Lånar en bild som min mamma klippt ihop.

 
 
 
Kvällens kockar och servitörer. Blev såklart tävling mellan de flygande lyktorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0