Jaha då är minusgraderna här

Nu är vinterdäcken på bilen. Måste erkänna att jag mådde dåligt när jag såg att åkrarna, dikeskanterna och bilarna hade ett litet lager med snö på sig i Sthlm, här i Uppsala har det bara varit morgonfrost. Känner att jag inte riktigt är redo för vintern, nästan haft vårkänslor i det fina vädret som varit de senaste dagarna.

 

Har gått igenom nästan alla täcken, kan rekommendera att skaffa hästar som har samma storlek på täcken, för min del blir det en vända till hästbutiken snart igen, så vi är redo inför det kyligare vädret som verkar ha bestämt sig för att stanna. Annars är man (jag) ute i sista stund och då är alltid den storleken man ska ha slut. Christalle verkar få bli en grön häst, jag som hade matchat ihop en sån fin brun utrustning till både ryttare och häst.

 

Nästa inköp?

 

Stalltäcke 599kr. Vintertäcke 1099kr.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grönt och brunt passar kanon bra tillsammans :)

2012-10-29 @ 07:18:15
Postat av: Anne-Berit

Hejsan, jag har flera (2) 135 hästar, en 125 häst, en 155, och en 145 häst:) kanske har du ngt regntäcke efter Tiger som passar någon av dem? Jag har ett snyggt fodrat vintertäcke, med halvhög hals BRUNT:) till Christalle, bra när hon klipper sig inför vintern! Ni kanske måste ta en tur till Skövde?!

2012-10-29 @ 17:28:07
Postat av: Evelina

SKÖNT att höra att ni har vinterdäcken på! Då slipper man oroa sig!

Ja de va dålig planering! Huvva så dyrt det är :/

2012-10-29 @ 21:47:19
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0