Prova på dressyrträning

Skönt att vila rumpan i en mjuk soffa. Igår var det som sagt prov dressyrträningen för Sussie. Var flera nya aha-upplevelser, jobbade med att få Christalle att själv ta stöd på yttertygeln, lät lite flummig när hon sa så men efter ett tag kände man skillnaden. Vi jobbade med samma sak i skritt, trav och galopp. Hon är så otroligt tacksam att rida Christalle för man känner verkligen stor skillnad när man gör rätt.    Det som är synd är att det blir för tajt att hinna efter jobbet, kom in i manegen när tjejen innan hade hoppat av och då ska jag redan vara framriden, får se om det går att skjuta tiden så jag hinner vara med.

 

Idag slutade vårt möte tidigare så jag hann rida ut precis innan det blev helt mörkt. Blev en skrittur till grusgropen och hem, ajaj sa rumpan och magmusklerna. När jag skulle gå hem från stallet hörde jag GLASSBILEN. Fredrik svängde precis av mot oss efter att ha varit på Ica Maxi, så det blev tre glasspaket, var sista gången de körde innan vinteruppehållet.

 

*mumms*

 

 


Kommentarer
Postat av: Anne-Berit

Åh vad roligt att du o Christalle hittat varandra :)

2012-11-13 @ 21:21:40
Postat av: Mamma

Aaaa vilken tur att du hann köpa glass :)

2012-11-13 @ 21:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0