Årets julfest

Nu får det vara slut med –Man får lida pin för att vara fin. Mina fötter fullkomligt gav upp igår, kunde tillslut inte ens gå barfota! När jag kom till hotellrummet och tog av mig strumpbyxorna (hade svarta) var fötterna alldelens uppsvällda! Även när jag vaknade på morgonen var de fortfarande uppsvällda, fick ta ut sulorna ur mina vanliga skor och vålda på mig dem. Nu börjar de se ut som mina vanliga fötter igen och det går att gå på dem. Kom ihåg Ballerinaskor eller Foppatofflor nästa år.

 

Åter till går kvällen. Temat för i år var julfest, till förrätt bjöds det på lax, sill, ägg m.m, huvudrätten bestod av kyckling, skinka, potatisgratäng och flera olika sallader, till efterrätt var det pepparkakscheesecake. Hade inte hört några rykten om kvällens artist, vilket brukas spekuleras i en hel del, men strax innan det var dags fick vi veta att det var Eric Saade. Det var en rolig kväll med många gamla ansikten som man inte ser allt för ofta och gamla goa vänner från närliggande butiker. Avrundade helgen med en rejäl hotellfrukost! Ägg och bacon, plättar, sylt och grädde, yoghurt och müsli, rostat bröd, skorpor, meloner av olika slag, kiwi, vindruvor, wienerbröd, pecannöt wienerbröd, chokladmousse med grädde. Klarade mig utan luchpaus på resan hem. Vi och även våra nyanställda var väldigt nöjda och glada med årets personalfest. Men ska bli skönt att få sova i sin egna säng, försökt vika ut en pläd över mig i natt för att jag frös, men upptäckte tillslut att det var en kudde jag ryckte i, vaknade av att jag svettades (jäkla fibertäcke) och har undrat var hunden var.

 

 

Väl hemma igen dog vi en stund i soffan innan jag trotsade regnet och mörkret och gick till stallet. Imorgon ska jag rida för en ny dressyrtränare som jag ev ska börja rida regelbundet för, så jag kände att det vore bra att stämma av lite innan med hästen. Och det gick så bra idag, fina Klumpeklossan.

 


Kommentarer
Postat av: Timmie

Låter som en rolig helg! Hotellfrukost som är så GOTT! :))

Sv: Tack så JÄTTE mycket för dina kommentar! och på tal om en annan kommentar så tror jag att nästa "Shine bright like a diamond" inlägg blir hur man får tränset, nosgrimman blank och fin med olika metoder :)

Tack igen! :)

2012-11-11 @ 23:10:13
URL: http://dressyrkillen.se
Postat av: Evelina

SÅ kul med personalfest!!! Jag vill också! Vilken jävla frukost, hur får du i dig allt? Bottenlös??

Skönt att det går bra med hästen :)

2012-11-12 @ 09:59:32
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0