Visste inte att svetten kunde rinna så mycket

Har haft en nära döden upplevelse nu på morgonen, dressyrpass för Jossan.


Började morgonen med en ridtur längs åkrarna på Tiger med Hanna och Jossan. En skön start på helgen. Blev ett hästbyte i stallet och gick till ridhuset. Jossan hade bestämt att vi skulle ha ett dressyrpass med henne. Efter första galoppen kunde jag inte andras, det var varmt, andfådd och svettig. Hanna hämtade vatten och jag strippade ner till linne och säkerhetsväst. Christalle gick väldigt bra på slutet, jobbade på fint och hade bra flyt fram, själv trodde jag att jag skulle svimma där uppe på hästen. Är nog inte bara hästen som behöver sättas igång efter vintervilan. Skrittade av ute i det fina vårvädret.

 

 

Sen fick vi besök av Hannah som kom och spanade in vad jag riktigt sysslar med på dagarna. Hon fick agera lite fotomodell och mocknings hjälp.

 

 

 

Resten av dagen blir att fylla med hemmafixande, så jag imorgon kan åka iväg och fixa några småsaker som behöver införskaffas. Fredrik har kämpat nu på morgonen med diskmaskinen som gett, slutade med att han åkte och köpte en ny (begagnad) som dom nu håller på att installera. Full fart på hela familjen!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fint schabraket var på henne!

2012-05-21 @ 08:03:01
URL: http://dressyrfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0