Rustad för regniga dagar i stallet

Har funderat på ett köpa en ny vår/sommar stalljacka. Medans jag väntade på att Fredrik skulle sluta i torsdags var jag in på Hööks och Coralle, en hästbutik som ligger bredvid. De hade utförsäljning på samtliga varor. Hittade en tunn enkel funktions jacka från JACSON som föll mig i smak (självklart brun). Den var nedsänk från 1.298kr till 598kr. När jag tog av den från galgen såg jag att det även ingick ett par regnbyxor med dragkedja längs hela benen. Den var dessutom ytterligare nedsänkt -20%, summan slutade på 478kr. Mycket bra pris tycker jag!

 

Väldigt passande inköp för det regnar större delen av dygnen här nere, det vräker inte ner men är nog så irriterande.  Har släppt ut hästarna nu på morgonen, är skönt att vara inne i värmen igen och torka. Ska tillbaka lite senare för att rida Stora Tjejen och se hur det är med Tanten.

 

Igår hade vi markarbete, travbommar på volt och galoppbommar på långsidan. Vi var flera stycken så det blev några upprepningar per övning och varv. Christalle gick som en dröm! Hon var jätte lätt i handen, sökte sig nere och hade tempo framåt. Härom kvällen när vi skulle ta in dem stod jag på tå och fick knappt på Christalle grimman, Fredrik stod redo med Tiger och skrattade åt mig, det känns lite imponerande att den stora klumpeklossen kan vara så avslappnad vid ridning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0