En måndag

Verkar som det häll regnat under dagen i Uppsala, var väldigt kladdigt när jag gick i hagen för att hämta in tjejerna. Tiger är som en hund, sätter på henne grimman och kastar grimskaftet runt halsen, tar på Christalle grimman och leder henne, Tiger följer snällt med efter oss. Mycket praktiskt att slippa gå längst bort i sommarhagen två gånger, för man kan självklart in stå närmre när matte ska hämta in oss. Red ut själv idag, den ”vanliga rundan”, idag tjurade hon tre gånger och ville inte gå framåt utan backade istället, men hon gav sig och vi kunde fortsätta. Var en sto dag idag, märktes redan när jag hämtade in henne, men det är jag rätt så van vid, skönt att de visar det innan man sätter sig upp och ska rida.

 

Planen för över en timma sen var att sätta mig med en kopp te och stödja Sverige. Men precis när jag hällt upp teet kom Hanna och vi fastnade i hallen pratandes om allt och inget (vi har en förmåga att göra det, men oftast utomhus innan vi skiljs åt). Nu gör jag ett nytt försök med en snabb kopp te för det börjar vara dags för sängen!

 

 

Te burken kommer från Biboköp i Skellefteå och inhandlades när jag var där förra veckan.

34kr kostar den och det är en matchande serie av diverse kökstillbehör.

 

Muggen fick jag från Hemglass när jag jobbade där. Lasse Åberg hade i samarbete med Hemglass designat muggen, nu finns den även ute i den vanliga handeln, finns på Cervera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0