Nedräkning från två

Nu är det verkligen nedräkning till semestern. På fredag är bilens gps inställd på norr, närmare bestämt stugan utanför Norsjö, för på lördag gifter sig min kusin där! Sen ska jag spendera några av mina lediga dagar i Skellefteå, än så länge på obestämd tid (vi har inte riktigt planerat vad vi ska fylla vår semester med).

 

Så dagarna har och är fyllda med saker att hinna med innan semestern. Mycket som ska avslutas, åtgärdas och påbörjas på jobbet. Även stallet har en liten ”att göra” lista. Nu kan jag bocka av städning av båda boxarna (vi tömde allt från lilla stallet och spolade rent från tak till golv), mockat ur hagen (då är det drygt med en stor hage) och städat bland halmen/spånet (något som inte gjorts på 10år så det tog tid). Det är den här tiden på dygnet jag hinner sitta här med en macka i andra handen.

 

Men jag ska inte klaga. Som sagt snart semester och imorgon fylls kontot på. Och Fredrik var ut och handlade av Hemglassbilen när jag var i stallet. Vad mer kan man begära?

 

Snälla Tanten som följer med på egen hand.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0