Dagen avslutades med regn och åska

Då lediga dagar är fullt uppbokade blir det nattbloggning. Kunde inte sova denna morgon heller, klockan åtta steg jag upp och gick till stallet. Hämtade Christalle för att bege oss på en uteritt, men fick med mig Christalle i grimskaft och två Tanter som prejade sig ut genom grinden (Tiger och Maggie), som tur var Jossan i stallet och fångade Tiger medans Maggie följde med in lös. De hade minsann inte tänkt bli lämnade kvar i hagen när alla andra fått gå in!

 

Galopperade längs åkrarna med gräset smattrandes mot ridstövlarna, Icke springande bredvid och Christalle med spetsade öron, kände mig flera år yngre och kunde inte låta bli att le för mig själv.

 

Sen blev det hem för att duscha så jag kunde visa mig på Ikea bland människor. Mötte upp en kollega från en av Uppsala butikerna, åt lunch och strosade ett varv tillsammans. Väl hemma igen blev det stallmjukiskläder på och ner för att börja städa. Plockade undan allt i sadelkammaren så vi kan städa den, tömde Christalles box och skrubbade den med en borste (en väldigt sölig häst som stått där tidigare). Men nu är den rengjord och står för torkning, sen ska alla skyltar på plats. Imorgon ska Tigers box genomgå samma behandling.

 

Väl hemma igen behövde jag ytterligare en dusch innan jag fick skjuts in till stan för tjejkväll med god mat och vin. Det gamla tågstationshuset har de gjort om till en restaurang, är ni på besök i Uppsala rekommenderar jag ett besök där!

 

Nu ska vi sova, Fredrik jobbar imorgon men jag är ledig=stalldag.


Kommentarer
Postat av: karin

Hur mycket håller du igång tiger? :)
mer bilder åt folket, :)

2012-07-24 @ 22:45:15
URL: http://www.fossig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0