Vi har på börjat "Musikrummet"

Vaknade och tänkte


-Vad är klockan? Har jag missat väckarklockan? Jobbar jag idag? Jobbar Fredrik idag?

Många frågor för ett nyvaket sinne. Insåg att både jag och Fredrik var lediga och kom att tänka på vad vi skulle göra. Måla! Hade nästan samma känsla i kroppen som man har på julaftonsmorgonen, förväntningar som pirrar i magen och en längtan som äntligen nått sitt slut.

 

Tydligen hade Fredrik inte samma känsla för han var lite mer svårstartad. Men tillslut steg han upp och följde snällt med och började måla tillsammans med mig. Nu är musikrummets två väggar målade tre gånger (de andra två väntar vi med tills vi tagit bort boxen/skrubben i ena hörnet) det förhoppningsvis sista lagret blir målat om någon timma. Vi har även gjort en första grovröjning ut från boxen, imorgon blir det ett besök på återvinningen.

 

Nu ska jag fly hemmet några timmar, ska umgås med tjejerna en stund. Ett Ikea besök,

se vad staden har att erbjuda och mätta magen med lite fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0