Jul ett tag till

Jag har ett jobbigt inredningsproblem, jag vet inte vad för lampor jag ska ha i vardags/finrummet när jag tar bort julstjärnorna!? Tidigare hade jag de lampor som egentligen är köpta som nattduksbordslampor, den ena står nu i sovrummet och den andra i musikrummet, de passar väldigt bra där. Så jag behöver två bordslampor att ha i två av fönstren och en fönsterlampa att ha i det tredje. Så jag kommer hålla kvar i min julpyntning ett tag till.

 

För att fortsätta inom ämnet jul har jag köpt lite mer på årets julrea. En väldigt praktisk sak är en förvaringslåda till julgranskulor. Har även köpt lite julpynt, röda fåglar med fjädersvans, en tomte och snögubbar i glas.

 

Boxen kostade 29kr ord.pris 99kr och kommer från Rusta, det gör även tomten och snögubbarna, de kostade 7,50kr ord.pris 39kr. De fyra fåglarna kommer från Jysk och kostade 25kr ord.pris 50kr.

 

I julklapp fick vi sex stycken jättefina julgranskulor av Fredriks mormor. Hon köpte dem i en julby i Tyskland -86 och de har legat oanvända sen dess. De ger julgranen den personliga touch som jag velat ha, jag har något som ingen annan har i sin julgran och de bär på en historia (inte bara massa reafynd). Och att det är snöflingor på några av kulorna är väldigt roligt då min julgransmatta, spira och flera av kulorna har snöflingor.

 

Tack Berit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0