Hej då Malmö. Hej Uppsala

Hemma igen. Känner mig smått förvirrad, utsikten från fönstren har bytts från havsutsikt och höst i luften, till hästhagar som täckts av ett lager snö.

 

Jag har varit lite segstartad idag, Fredrik åkte iväg tidigt för att jobba i Barkarby. Klockan ett gick jag och Icke ner till stallet, passande nog kom Jossan tillbaka från sin ridtur med sin stora häst så jag fick med henne på en ridtur med Monchie. Som vanligt när jag och Jossan rider ut blev det tävling, fullfart upp för backarna i grusgropen.

 

Något jag kommer sakna från Malmö är att slippa alla vardagsbestyr. Du får sängen bäddad och rena handdukar, frukostbuffé, förmiddags kaffe/te/kalldryck, lunchbuffé, eftermiddagsfika muffins/paj/rulltårta/tårta, middag och under dagen finns det alltid Ramlösa i olika smaker och olika frukter att mumsa på. Nu har jag dansat ett varv med snabeldraken, fyllt tvättkorgen, lagt reklamen på sin plats och försökt hitta plats till de saker som saknade en.

 

Kommer sakna att sitta med en varm koppte i handen och se ut över havet.

 

Denna tesil kommer från Lagerhaus.

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Det lät inte som "borta bra men hemma bäst" den här gången ;P

2012-01-22 @ 11:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0