Min dag i korthet

Fastnade i en hiss.

Jag och en man gick in i hissen på samma våning, precis när dörrarna skulle stängas kommer vaktmästaren och mannen håller upp dörren för honom. Vaktmästaren säger att det varit problem med hissen och ska se om den fungerar. Dörrarna stängs men hissen börjar inte röra på sig. Den verkar inte fungera konstaterar vakmästaren och trycker på knapen för att dörrarna ska öppna. Men det gör de inte och jag känner hur syret börjar ta slut i hissen (klaustrofobi) vaktmästaren trycker igen -De öppnas snart. Det är en hel del panikartade tankar som hinner passera inne i mitt huvud innan hissdörrarna äntligen öppnas.

 

Krockade nästan på lunchen.

Vår DC (till månadsskiftet) var förbi jobbet, han undrade om vi inte fått det nya kampanjmaterialet till skyltfönstren. Som vanligt hade allt material hamnat i Kista butiken. Tur att det är nära mellan butikerna, åkte dit och hämtade upp det som var vårat. Det var äntligen uppehåll mellan störtskurarna, men vägbanan var halkig och i en inbromsning fortsatte bilen att glida framåt. Mitt hjärta visste inte riktigt var det skulle ta vägen.

 

Morfar har fått en hjärtinfarkt.

Han ligger nu på IVA i Skellefteå, imorgon ska han till Umeå för fortsatt kontroll. De bedömde det som en liten infarkt och han var vid gott mod men trött när mamma och syster var och hälsade på honom. Det var första gången morfar åkte ambulans och legat inne på sjukhus, hoppas även jag kan slippa det lika länge, sjukhus faller mig inte riktigt i smaken. Nu hoppas jag att morfar sover gott trotts att det är på ett sjukhus ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Timmie

Men Gud vilken dag! vete sjutton om jag skulle ha överlevt om jag fastnade i hissen! Tråkigt med din morfar, skönt att han var vid gott mod som du skrev!

Ha det guld!

2012-08-24 @ 11:13:37
URL: http://dressyrkillen.se
Postat av: Evelina

Det första jag tänkte när jag läste "Fastnade i en hiss" var NEEEJ INTE BEA!! HON MÅSTE HA DÖTT!! Din stackare!! :(

Obehagligt med vattenplaning :( Tur att det gick bra och att du inte krockade!

Ska du klara dig från sjukhus lika länge som morfar så får du nog också flytta ut till ingenstans, vara ute i skogen hela dagarna och leva på älgkött hela livet! Det fungerar nog inte att stressa mellan hem, jobb, stall osv och ha kakor som huvudmål ;)

2012-08-26 @ 10:10:57
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0