Skönt med ett stall att fördriva timmarna i

Legat i sängen i elva timmar och sovit nästa hela tiden, jag som trodde att jag började vara utvilad nu.

 

Igår när jag lagt mig kom jag på något som irriterat mig under dagen –Ek oljan är i städskåpet! Jag hade letat igenom hela skrubben med inte hittat den, var säker på att jag sett den någonstans nyligen. Så idag har matbordet och vitrinskåpen blivit inoljade. Hanna slutade passande nog tidigt idag så jag har tillbringat över fem timmar i stallet. Tiger har bland annat fått en större box. Hennes gamla hagkompis och boxgranne har flyttat till ett nytt stall närmare där ägarna bor. Smidigt att bara behöva flytta alla saker ett steg åt höger.

 

I rabatten börjar diverse blommor och blad komma upp. Och den härliga solen vi fick njuta av under ridturen visar att våren faktiskt är här (trotts att Hanna säger att det ska snöa på fredag). Det har kommit en nyhet på jobbet som skulle passa mig och våren alldelens ypperligt, galgar i härliga färger! Det jobbiga beslutet som måste fattas är om jag vill ha gröna eller lila, båda färgerna är favoriter hos mig. Fredrik tittade lite konstigt på mig när jag sa att de skulle hänga i garderoben, känner att han inte riiiktigt är lika inbiten inredningsfanatiker som jag är (klart insidan av garderoben måste matcha med det som är på utsidan). Men han säger att han trivs här och att det beror till stor del på att jag har gjort det fint hemma, det är ord som gör mig glad.

 

Tyvärr ligger Jysk hemsida nere, så ni får se en bild på dem vid ett senare tillfälle.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh, de va väl den finaste komplimangen man kan få!! :)

2012-04-05 @ 19:57:20
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0