Min lillasyster är nu lika gammal som jag är

Idag fyller min absoluta favorit lillasyster 25år, och den här dagen kommer jag minnas som en av de värsta i mitt liv (kanske lite överdrivet men har svårt att se hur den skulle ha kunnat bli värre).

 

Jag och Fredrik lyckades kravla oss upp sådär fruktansvärt tidigt för att vara i Stockholm klockan sju för att få tid hos en drop in bilbesiktning i Upplands Väsby. Fick en köplats, satte oss ner och väntade…väntade…väntade…efter 40 minuter blev det våran tur. Besiktningsmannen tog nycklarna och gick ut för att hämtade bilen, han kom in efter en liten stund och sa –Er bil startar inte. Den var helt död. Efter lite testande konstaterade vi att felet verkade vara i nyckeln. Så återigen involverade vi våra grannar i våra vardagliga problem, Hannas bror och pappa hämtade extranycklarna hemma hos oss och kom till oss (min chef hämtade mig och Fredrik så vi hann jobba några timmar innan de hann komma och hämta mig).

 

Ingen utav extranycklarna fungerade. Vi fortsatta felsökandet men inget gjorde någon skillnad. Adde hittade numret till en Honda verkstad som låg på andra sidan Infra City. Som den tjej jag är ringde jag dit helt förtvivlad och berättade om mitt problem. Vi lyckades knuffa/backa igång bilen i nedförsbacken (så motorn fungerade iaf) och tog oss till verkstaden.

 

Resultatet av det hela var att en kabel i startmotorn hade gått sönder, de lyckades löda ihop den, men de vet inte hur längde det håller. Så om jag får samma problem igen måste jag byta startmotorn. I dags läget är jag 1.600kr fattigare… längtar till den 25:e april.

 

Ett STORT tack till familjen Bemerud som alltid ställer upp! Och till Honda City i Upplands Väsby/Infra City som hittade tid för att hjälpa mig så snabbt.

 

Grattis på födelsedagen Frasse!!!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Som att du har en till lillasyster!;)



Så tråkigt med bilproblem!!!! :( Även om jag visste om det så är de jättetråkigt :(



TAAACK :D

2012-04-05 @ 19:48:48
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0