Ledig dag med älsklingen

Idag har jag varit med om något äckligt. Fredrik frågade vad det var för sår jag hade på baksidan av låret "Tror det är skavsår" svarade jag. Sen sa han, du har någonting här. Det var en fästing! *panik* Fredrik gick och hämtade Ickes fästingplockare och räddade mig, det gjorde inte det minsta ont när han tog bort den ”Det är för att den bedövat området den bitit sig fast i” förklarade Fredrik (och den var väldigt liten). Tur jag har en sambo som kan rädda mig.

 

 

Nu sitter vi och väntar på middagen. Jag och Hanna trotsade regnet och for ut på en ridtur, var uppehåll större delen av ridturen, flög bara lite i luften. Hon är så fin tanten min. Annars har det varit en väldigt lugn dag, skjutsade pappa till tågstationen strax innan åtta, sen åkte vi till däckfirman och bytte däck på Wobblern (Hondan), så nu wobblar den inte längre! I och med det tråkiga vädret har vi legat i soffan och sett film, fikat och bara myst hela dagen.

 



Kommentarer
Postat av: Caroline

SV tack:)

usch ryser avskyr fästingar!

2011-09-13 @ 21:17:25
URL: http://internationalshowjumping.se
Postat av: Ewe

Du kan ju FETGLÖMMA att vi kommer till er igen!

2011-09-14 @ 10:58:52
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0