Det är inte varje morgon man vaknar upp av att militären skjuter k-pistar.

Vi fick ett infall och körde ner till Skövde igår efter att Fredrik slutat jobba (19.20). Jag körde till Enköping där vi lämnade en bil och begav oss vidare. Lyckades hålla mig vaken hela resan trotts att det hann bli efter läggdags för min del, det var en härlig känsla att vara ute på vägarna igen.

 

Har varit ut till häst himmelriket nu på morgonen och myst med unghästarna. Oj vad nyfikna de är, går man där ifrån springer de ikapp. Kändes lite som Carolas ”Fångad av en stomvind” när man var ute, men inget regn än. Vi ska in till stan för att möta upp Frida för lunch på Fredriks favorit pizzeria i hela Sverige. Har förresten bestämt mig vilken klänning det blir till julfesten med jobbet, jag har en svart tajt knälång klänning med svarta paljetter på hemma som jag bara använt en gång, den är lite för ”mycket” för att ha på en vanlig krogkväll. Det som behövs nu är ett par riktigt snygga skor och några maffiga smycken.

 

Här kommer ett litet försök till att visa vilka hästarna är.

 

 

Nr 1 är Pilgrim (2år) han är storebror till nr 7 Doris. Deras mamma Daisy lever inte längre.

Nr 2 är Chatine hon är mamma till nr 3 Chakira, nr 4 Cristalle och nr 6 Leon.

Nr 3 är Chakira (1år) hon är föl till nr 2 Chatine.

Nr 4 är Cristalle (5år) hon är föl till nr 2 Chatine och mamma till nr 5 Cayenne.

Nr 5 är Cayenne (1år) hon är föl till nr 4 Cristalle.

Nr 6 är Leon (föl) han är föl till nr 2 Chatine.

Nr 7 är Doris (1år) hon är lillasyster till nr 1 Pilgrim. Deras mamma Daisy lever inte längre.

 

Daisy och Liselott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0