En liten lista

Medans Fredrik sitter och lekar med sitt fotbollslag och läser igenom tidningen de släpp i spelet (för femtioelfte gången) hittade jag en liten lista som jag svarade på.


1. När ingen ser eller hör mig…
Hemma brukar jag spela hög musik som jag sjunger och dansar med till, speciellt när jag städar eller ska fixa med något.


2. Jag går aldrig hemifrån utan…
Mobiltelefonen. Ibland blir jag lite tokig på att alltid vara kontaktbar, men det är skönt att alltid kunna kontakta nån när man har tråkigt eller vill att sambon ska handla med något från affären.


3. Min blogg heter som den gör för att…
Jag startade min blogg för flera år sedan, den är döpt efter min mailadress. När jag flyttade ner till Uppsala ville jag kunna berätta för familjen och vänner om vad jag gör på dagarna här nere, så jag raderade allt gammalt och började om på nytt, sen dess har det hunnit gå tre år.


4. Om jag vågade skulle jag…

Det har jag redan gjort! Flyttade ner till en helt okänd stad (för mig), lämnade pojkvän och häst i hemstaden. Något jag inte ångrar då vi alla är samlade igen och trivs med våra jobb och tillvaron här nere i Uppsala.

5. Om tio år kommer jag att…
Bo i mitt egna hem, gått vidare inom jobbet till nya utmaningar, har en ny häst i stallet, hunnit förlova och gifta mig och till min sambos förhoppning har vi barn.

 

Nu har vi ätit frukost tillsammans med ett How I met your mother avsnitt. Regnet fortsätter komma ner från himlen, så vi ska söka skydd bland butikerna inne på stan.


Kommentarer
Postat av: Gissa vem

Hörru fröken har inte jag något att säga till om längre? Den häst du har duger hon är bara tretti så än går hon nog några galloppsprång till. Sedan det där med att gifta sig, ingen har frågat mig om han får gifta sig med dig eller inte. Här ändras inte på några traditioner. Fick jag stammande och skakande fråga din morfar om mammas hand så ska ta mig tusan han som tänker gifta sig med dig komma till mig först så det så!

2011-10-24 @ 16:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0