Produktiv kväll

Det blev middag med godkänt resultat! Fredrik var dock 30min sen så jag smet ner till stallet igen.

Lekte med Tiger i repgrimman och långa grimskaftet en stund (stannade, backade och flyttade bakdelen), försökte "longera" henne lite men hon blir så j*vla arg, alldelens svart i ögonen (rullar bak dem), öronen slickade bakåt, går mot en (anfall) och hugger, fick henne att skritta nått varv medans jag gick i en mindre cirkel innanför henne. Efter tolv år går hon fortfarande inte att longera, undra vad min stackars Flicka råkade ut för innan vi köpte henne. Efter hjärngympan fick hon springa lös i manegen, det flög ett och annat ben upp i vädret och hon la i en extra växel på långsidorna, inge hälta eller nått som syntes, så jag peppar för ridning i veckan. Lite tokigt bara att jag ska ner till Malmö på en veckas utbildning nästa vecka, får väl slänga upp Fredrik i sadeln ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0