Visst är det härligt när man kan styra saker från "Att göra"-listan

Inte en riktigt lika effektiv dag som igår men jag har fått gjort saker som jag länge längtat efter. Vi har fått en frys i köket, vardagslyx för oss, den har tidigare stått ute i trappuppgången på "baksidan". Passade på att rensa igenom hela frysen när vi ändå tömde den när den skulle bäras runt, kan säga t det blev en hel del vi slängde. Källaren/tvättstugan har blivit lite trevligare att hälsa på, Fredrik tog fram motorsågen och sågade sönder den platsbyggda hyllan, vi tog även bort den gamla lagerhyllan som bara stod. Bordet tvättmaskinerna står på att fått sig en ny vaxduk istället för den gamla äckliga duschdrapperiet som låg där när vi flyttade in, den gamla brun/oranga gångmattan är utbytt mot en trasmatta (den vi haft i vår hall som blivit lite smutsig, det bli att köpa en ny till oss), vi har dammsugit bort all spindelnät och putsat det lilla fönstret.

 

 

Avslutade dagen med att kila på stan, shoppade bomullsband på Ohlsons tyger för hela 3kr. Är tänkt att jag ska sy ett prydnadsörngott att ha i soffan. Gick tre varv innan jag var nöjd, finns så mycket som jag vill prova göra. Men ska göra klart det jag köpt hittills!

 

I min rabatt har det inte bara vuxit nytt ogräs, det har även börjat blomma lite från ”lövblommorna”.

 

Det är ett blått hav på vissa ställen i trädgården.

 



Kommentarer
Postat av: Ewe

SÅÅ skönt att få bort saker på listan! Och så roligt när det blir fräschare! Och så fina blommor! Och så fint med det blåa havet av blommor! :D

2011-05-03 @ 19:45:13
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: Linda

hur lyckas man gå in på ohlssons tyger och "bara" handla för 3:-???? Åh kan du lära mig det????

2011-05-06 @ 08:53:35
URL: http://http://madebyjinna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0