Sommar inomhus

Kan konstatera att jag saknar gröna fingrar, två blommor har dött och en är nog på väg att dö. Imorgon får vi finbesök och passande nog har syrenen börjat blomma. Det fick helt enkelt bli en bukett på matsalsbordet, gissa om det luktar gott här inne nu.
.
Det är min pappa som ska ner på jobbsaker i Sthlm, då passar han på att sova över hos oss.
Ett plus i kanten är att han tar med sig lite av mina saker från Skellefteå, är lite som julafton när man går igenom gamla kartonger.


Det är tur att min sambo snällt ställer upp på mina påhitt. Han hade satt sig ner i soffan och börjat titta på NHL matchen, men han klev snällt upp och följde med mig ut. Blommorna satt
2-3meter upp i luften, så han böjde ner grenarna åt mig medans jag kunde välja ut de jag tyckte var finast.

Kommentarer
Postat av: Linda

tror Fredrik får ta fram motorsågen igen...ta ner halva busken när den blommat färdigt så kommer det nya skott...fast det tar något år innan den blommar ingen.

2011-05-24 @ 10:12:05
Postat av: lovisa

fint:)

2011-05-24 @ 10:23:55
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0