Onödigt eller ej? Onödigt för mig

Idag fick jag Cerveras reklamtidning Till Bords. Där blandas recept från olika delar av världen, fantastiska bordsdukningar, nyheter inom matlagningstillbehör med proslin i olika stilar. Jag förundras över är hur mycket "onödiga" saker (som jag ser det) det finns som man "måste" ha i köket. Valde ut fem favoriter bland "onödiga saker att fylla köksskåpen med" som ni kan se nedan.
Season Salladslunga i plast och matt lock, rengör salladen smidigt och enkelt. Nu 199kr, ord.pris 299kr. Finns i lime, turkos och svart (229kr). (När slutade man använda sina händer i köket?)
Scandinavian Home Kryddsax. Ju mer färska kryddor du vill ha desto mer behöver du en anpassad kryddsax. Den flerbladade saxen klipper flera kryddväxter på en gång och dessutom får du på kortare tid mer finklippta kryddor. Den kostar 99kr. (Det finns annat jag kan spara in tid på)
Runberg Hamburgerpress är en produkt som hjälper till att forma runda och fina hamburgare. En positiv effekt är även att detta gör att hamburgaren grillas eller steks jämt över hela ytan, inga mer brända kanter och degiga insidor. Den finns som enkel modell för 119kr ord.pris 169 eller dubbel variant för 199kr. (Återigen, vad är det för fel på vanliga händer?)
Med Instant Marinater marinerar du kött, fisk, kyckling eller grönsaker på ett par minuter. Med hjälp av vakumpumpen sugs all luft ut ur behållaren därmed öppnas porerna och fibrerna och marinaden tränger lättare in i köttet. Nu 399kr, ord.pris 499kr. (Tycker att en plastpåse duger alldelens utmärkt att lägga köttet i)


Jordgubbsskivare, ovärderlig när det är dags att göra den härligt sommriga jordgubbstårtan! Lägg i den snoppade jordgubben och kläm till så kommer det ut perfekt skivade jordgubbar, tunna och fina. Den kostar 199kr. (Man brukar räkna hur mycket en sak kostar per gång att använda, släger in en gissning på en jordgubbstårta/säsong, det tar några säsonger innan den känns ekomimisk jämfört med en kniv)

Håller ni med eller är det sånt som finns i era köksskåp?

Kommentarer
Postat av: Linda

oj oj oj, Bea du har inte sett i mina köksskåp du....fast sist vi hade storröj så kastade vi massor och beslöt oss för att den dagen vi bygger nytt kök så ska ALLA överskåp bort.

Dessa onödiga saker finns ju bara för att folk ska ha lättare att köpa presenter åt varandra...

2011-05-21 @ 07:23:06
URL: http://madebyjinna.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Kryddsaxen kan jag tänka mig, men annars nja, inte direkt något jag känner ett behov efter.

2011-05-21 @ 16:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0