Hemmafrun i farten igen

Jag vaknade och trodde att vi försovit oss, men klockan var bara fem, sen väntade några timmars snurrande i sängen.

Haft en bra dag på jobbet, inte såndär perfekt som vissa är, men en effektiv dag när man fått saker gjorda. Efter jobbet tankade jag bilen, lämnade återvinningen, handlade mat och lagade mat! Mitt "stora" problem är att Fredrik inte äter det jag är uppväxt med, kalvsylta, palt och blodpudding, är inget min sambo ens skulle smaka på. Att komma på bra middagsmat är svårt när den man bjuder är lite kräsen och är van att laga/få det man vill. Känner mig iaf nöjd att jag börjar få in "laga mat efter jobbet"-rutinen istället för "åh vad jag är trött, jag sätter mig i soffan"-rutinen.
.
Imorgon väntar en ledig dag för min del, vad den kommer innehålla vet jag inte än, bortsett från det dagliga stallpysslet.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hörru! Palt, blodpudding och kalvsylta!

Visst var menyn lite mer varierad en så?

Rengbåge, Fläskfile, Torsk, Kassler Kottlett Älg mm.



Sedan är det nog så att du inte var den som stod först i kön då det gällde att hjälpa till och laga mat. Jag minns då du skulle röra i en vitvinssås som skulle koka ner som jag gjorde till fisk.

Efter någon minut var du less och sa upp dig från jobbet.



Men keep up the good work gumman!

2011-05-06 @ 11:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0