En helgkväll=grillkväll

Jag har tydligen en väldigt renlig och kräsen häst. Vi gjorde maskprov på nästan alla hästar i stallet inför sommarbetet. Tiger hade 0, medans hennes hagkompis hade högst, 1600! Har hästar över 200 ska de avmaskas. Väldigt märkligt, hon har väl blivit resistens i och med den höga åldern, eller nått.

 

Nu har vi avslutat lördagsmyset med grannarna. Grillat stod på menyn, Hanna hade tagit med sig en del cider och till efterrätt blev det egengjord glasstrut. Viktor pikade Fredrik angående projektorlisterna som legat på ”torkning” i flera månader, han tog sig i kragen och nu sitter listerna uppe, sånt man tydligen gör mitt i natten och efter några öl, återstår att se resultatet i dagsljus ;) Nu är det dags att sova, hoppas jag känner mig lite mer utvilad imorgon och att solen vågar sig fram, jag drömde i natt drömde att jag sprang av nån anledning så jag var helt slut när jag vaknade. Det känns iaf riktigt härligt med de här tre lediga dagarna, inte minst behövligt.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Ingen mask=skönt!:) Det är inte alltid dåligt att ha en gammal häst :)

2011-06-04 @ 12:25:22
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0