Du blomstertid nu kommer

Trotts att snön föll från himlen blev jag svettig i stallet. Tre boxar i en skottkärra, väldigt renliga hästar måste jag säga. Hemma är det också städat, den vanliga städramsan, plockat undan, dammtorkat, dammsugit och skurat. Nytt för den här gången är vattningen av alla små liven, jag har åtta nya blommar som jag ska försöka hålla vid liv!
.
I vardags/finrummets tre fönster finns den här uppsättningen av blomma och kruka. Krukan är brunt/svart och glittrar lite, passar perfekt till mina mörka antikfärgade gardinstänger.
Både blommorna och krukorna var på extrapris, tror krukan kostade 59kr.
.
Blomma och blomkruka från Plantagen
.
I det ena köksfönstret står två blommiga blommor (ni ser vilken koll jag har på vad blommor heter). Plåtkrukorna kommer från JYSK, denna vecka är det 25% rabatt på alla blomkrukor, de här kostar nu 29,97kr/st, ord.pris 39,95kr/st, den finns i två olika mönster.
Blomma från Plantagen och blomkruka från JYSK
.
Våren till ära har jag bytt ut mina fejk tulpaner mot en levande slingerblomma. Blomman kommer från Plantagen och krukan är från Chilli, tror den kostade 299kr. Det blev en fin samling av änglar som möter en i hallen.
.
Blomma från Plantagen och krukan från Chilli.
.
Sist och störst är min två orkidéer, den ena stoltserar på matsalsbordet, den andra står för i sovrummet utan kruka. Blomman är från Interflora, det var ett erbjudande på 2st för 150kr, och krukan är en gammal födelsedagspresent. Min nya fina löpare ligger även på bordet, från Vilémo design som är ett Skellefteå företag. Deras hemsida hittar ni här → Vilémo
.
Blomma från Interflora.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Krukan med vingarna var ju jättehäftig!

2011-04-03 @ 13:17:44
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0