Bilförsäkringar, det finns roligare saker att läsa om

Jag njuter av dess dagar, effektivitet. Pappa "beklagade" sig över hur hypad mamma kan vara, alltid nått som ska fixas och hon "har inte tid" att sitta still, själv älskar jag när jag har såna dagar då man fixar lite här och lite där.

 

 

Idag blev det en vanlig jobbdag som alla vanliga människor har, kl 8-17. Befriade husse från yrvädret när jag kom hem och tog med henne till stallet (hon gjorde ingen nytta när Fredrik höll på med kabeldragningen), det blev stallfix men ingen ridning, för jag tänkte nyttja tillfället att Fredrik var på hugget. Vi rensade det sista i trapphuset, tog ner en hatthylla, bar ut skräp/möbler till ladan, dammsög trappuppgången, sopade bron och rensade runt den,. Sen kom blodsockerfallet, vi var bekväma och åt middag på McDonald innan vi handlade på ICA Maxi. Trotts att vi var mätta och belåtna så vi inte skulle handla på hungrig magar (har en tendens att bli dyrt då) blev 1½ matkasse över 800kr?! Istället för att handla god saker och allt annat man lockas av, köpte vi en bokcd, en vanlig bok, hörlurar och bordstabletter. Är nog billigare om en glass eller godisbit slinker ner i påsen.

 

 

Jag avslutade kvällen med att provköra bilen jag ska köpa. Känner mig lite elak mot Skrället, men den nya bilen känns väldigt trevlig, har lyxiga saker som stolsvärme och servostyrning. Så, peppar peppar, har jag en bil till helgen!

 

 

Obs! Ej den bilen jag ska köpa men en likadan.

 




Kommentarer
Postat av: Evelina

Tala om att man måste passa på när dom är på g!!! :) Duktigt jobbat av er!



Fusk fusk fusk, jag vill ha pengar och bil!!

2011-03-30 @ 11:24:51
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0