Februari, en månad då våren börjar planeras

Har suttit och läst senaste Vi i villa tidningen som damp ner för några dagar sen i brevlådan.
En artikel, som även finns på Aftonbladet, var om Sveriges vackraste villa, något att sats på kanske? Skämt och sido, nog för att jag får några vuxenpoäng av att läsa tidningen, känner jag ibland "oj är det sånt här man gör när man är vuxen?!"
.

Julamaryllis var det något jag borde haft!? Lägger det på kom ihåg listan till nästa vinter.

Skaka av barrväxter??? Letar i minnet, har jag några barrväxter i trädgården? Nej tänker jag men inser att jag tror vi har en barrväxt som står vid ena husväggen, men slår bort tanken med att "den ska ändå grävas upp därifrån". Den växer förnära husväggen.
.
Städa i förrådet ger mig snarare påminnelse av alla trädgårds saker som kommer behöva införskaffas, om inte Tiger på heltid ska agera gräsklippare. Och den så kallade häcken som går längs framsidan av huset hade behövt friseras för några år sedan. Vi kommer även ha ved för en livstid framöver (med tanke på att vi inte har någon kamin eller liknande) då det är en mindre skog som behöver avverkas från tomten.
.
Att vinterns roligaste sysselsättning skulle vara frökataloger har jag svårt att tro. Jag kan inte ens se skillnad på vad som är ogräs och sådda saker i trädgården. Vad som är gräsmatta eller träd, det kan jag skilja på.
.
Nu sitter jag här med lite ångest över att jag njöt av det varmare vädret som jag var ute och red i på morgonen. För visst känns det lite nervöst, det som försvann i snö kommer fram i tö.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha vad har du nu gömt i snön? ;P



Jo jag måste erkänna, jag skrattade till lite väl högt när jag läste vinterns roligaste sysselsättning, dom kan ju inte mena allvar :P

2011-01-30 @ 16:51:18
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0