Året som gått i bilder

Något jag sett hos andra är hur de sammanfattar året med bilder, en bild per månad. Tänkte göra en sån variant, både för er och min del. Så man kanske känner att man gjort något det senaste året som är värt att komma ihåg.

Januari

Jag fick faktiskt rent av gå tillbaka i bloggen för att se vad som hände i januari, och det enda jag verkar ha gjort är vardag. Stallet-jobbet-hemmet. Måste nog ändra på det i år. Något som är värt att nämnas är att Fredrik i januari drömde att vi flyttade till Ärentuna, lustigt hur det kan blir ibland.

Februari



Den största och roligaste händelsen i februari var min 25års dag, som både min och Fredriks familj var med och firade. Jag fick lite åldersnoja. Men nu i efterhand har man mer eller mindre givit upp, tiden envisas med att ticka på och födelsedagarna kommer allt snabbare.

Mars



I mars förvånades jag över att det var en vårmånad!? Fredrik har alltid hävdat att det mars och april som är vårmånader och jag har sagt att veckan innan skolavslutningen är vår. Njöt av vårens intåg nere på stan, shoppandes och fikandes.

April



I april tog vi vårat pick och pack och begav oss med resten av Skeå-gänget till Åre. En härlig weekend med sol, musik och alltid lika härligt sällskap. Dock så fick jag nog av snowboard åkande efter att ha dragit på mig en hjärnskakning, så nu blir det att testa slalomskidor istället, är några år sedan jag stod på ett par. I år siktar vi på en veckas fjällen slappande.

Maj

Det här är en månad hade jag har fullt upp på jobbet, trädgårdsmöbel försäljningen börjar på allvar. I år hade vi för första gången Stock Sale (eller lagerutförsäljning) i Sverige. Jag, Fredrik och Adde vaktade tälten som vi byggt upp ute på parkeringen första natten. Sen hade vi några galna dagar på jobbet! Jag var även till Häggvik och Norrtälje för att hjälpa till på deras Stock Sale.

Juni



Jag besökte Skellefteå under några dagar i början av juni, mina bröder hade skolavslutningar och morfar hade fest. Det var då jag fick lära mig lite om tårtbakningens ädla konst, jag är mycket imponerad över vad min syster kan åstadkomma. Annars minns jag den månaden som en riktig hästmånad. Jag och Felicia hade kommit igång med hoppandet och vi jobbade stenhårt med galopparbetet när vi var ute och red. Hon var fin då Flickan min.

Juli


Min familj var nere i Uppsala/Sthlm/Rimbo i en vecka, min småbröder var på internationellt hockeyläger i Rimbo. Efter att ha bott i Uppsala i nästan två år besökte jag äntligen Domkyrkan. Vi var även till Skokloster (bilden ovan) där gick vi en rundvandring. Det var roligt att få mycket historia och fakta om platsen, att få lära sig av sin/Sveriges historia. Det får nog bli ett nyårslöfte att besöka historiska platser kring Uppsala och gå rundvandringar.
Vi var även i Skövde och det kan sammanfattas med två ord, traktorer och hästar. Så denna bild med traktorn framför det nya stallet tycker jag passar perfekt. Jag tillbringade mycket tid klappandes på hästarna, och jag fick prova något helt nytt och spännande, köra traktor! Fredrik var inte lika imponerad av mina traktorkörar kunskaper som jag var. Tyckte mitt strängandes gick i ett ypperligt tempo, medans han tyckte att vi kunde lägga i något annat än första växeln.

Augusti

I augusti fyllde min/vår mamma 50år, det firades med den närmaste släkten hemma i Bergsbyn. Vi hade tur med vädret och satt ute långt in på natten och umgicks. Något man saknar när man bor här nere är alla tillfällen då släkten samlas och man själv inte har möjlighet att komma. Två saker som jag missat de senaste åren är påskfirandet i stugan med både pappas och mammas släkt och andra människor som letar sig hem till byn, och när vi tar upp fisken (regnbågslaxen) på hösten hos morfar.

September
I September flyttade vi till huset. För er som missat det hade jag aldrig sett huset innan vi flyttade in, så i vilket skick det var kom som en otrolig chock för mig, självklart även för Fredrik. Den här bilden tycker jag symboliserar kaoset som rådde i september. Vi hade ingen värme, vi bodde som uteliggare och det kändes som att vi skulle bestiga Mount Everest. Nu är det självklart ett annat läge, vi är stolta över vad vi har åstadkommit med huset hittils, vi har lärt känna våra grannar Hanna och Victor (och bättre grannar kunde man inte ha fått) och Tiger har flyttat "hem". Vi känner oss väldigt nöjda med hur allting blev tillslut och vi trivs med vårat nya "Villa, Volvo och vovve"-liv.

Oktober



I oktober passerade även Fredrik halvvägs till 50år strecket och båda våra familjer kom ner/upp för att fira det, lite skillnad var det på ytan vi kunde röra oss på sen min födelsedag i februari då vi alla trängdes i ett rum. Vi var då färdiga med våran första etapp av renoveringen. Jag minns fortfarande känslan så väl när vi kunde hänga upp våra kläder för första gången i hallen, inte slänga dom i en hög på golvet, då började huset kännas som ett riktigt hem och det kändes kul att komma hem.

November
Var våran ROCK månad. Vi började månaden med personalfest i Linköping med Rock tema. I år var vi inte lika förundrade över att få sova i en vanlig säng som vi var i fjol, då vi hade bott på bäddsoffa i ett år. Men det är alltid lyxigt att få bo på hotell och äta hotellfrukost. Det var en otroligt rolig kväll där Fredrik och Robin rockade med "sina" gitarrer och fick en hel del groupies. Jag fick senare underkvällen gitarren signerad av Dregen i Backyard Babies.
Rockandet fortsatte sen i Sundsvall på Christians nu mera årliga födelsedagsfest. Roligt att vi tar oss tid, och nu gjort det till en tradition, att träffas trotts att vi alla nu flyttat från Skellefteå.

December


Bortsett från julafton och nu senast nyårsafton är nog "den största händelsen" att Tiger flyttade hem. Har känt mig, och känner mig fortfarande, som en lycklig liten flicka som fick sin efterlängtade ponny i julklapp. Jag älskar närheten till stallet, att kunna se Tiger komma galopperandes i hagen från köksfönstret. Kunna kila över bara för att små fixa lite. Bilden är tagen när jag står på våran bro till huset, Tiger och hennes hagkompis Thincey.
.
Det syns tydligt nu när man tittar tillbaka att man är i en dvala januari-mars. Det gör mig taggad att försöka hitta på nya saker. Kanske ska göra en likadan variant som Sara gjorde ifjol, utmana mig själv att prova en ny sak varje månad, liten eller stor, bara det är något man aldrig gjort tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0