Har vi blivit två tjejer hemma?

En varning till alla tjejer där ute som tycker att era pojkvänner ska engagera sig mer i hur hemmet ser ut. De ska lyssna på era idéer, ge komplimanger för det ni skapat, vara med och välja mellan det ena och andra i inredningsväg.

 

Allt detta har jag utsatt min sambo för och idag kom han hem och sa…

 

-Jag vill att vi ska ha Jela bomullsatin påslakanset, det är jätte snyggt uppbäddat! Jag tror det kommer matcha bra med våra tapeter i sovrummet.

 

 

Är det något jag älskar är det att fixa med hemmet, allt ska matcha men med en personlig touch. Jag uppfattas sällan som dominant i sällskap, lutar mig helst tillbaka och lyssnar. Men när det gäller inredning finns ingen demokrati endast diktatur som jag styr över. Jag känner mig lite osäker inför vad jag ska tycka om min sambos egna initiativ, ska jag va glad över att allt mitt tjat fastnat någonstans i hjärnbalken eller ska jag oroa mig för att det i framtiden ska krävas en omröstning i alla beslut som påverkar landet Inredning.

 

En annan sak jag oroar mig över är om man sambo gått över till den rosa sidan? Han funderar på att ge mig påslakanseten i julklapp. Det är nämligen en beprövad metod som tjejer använder för att få saker som de själva vill ha, ge det som present till sin pojkvän. Ett exempel är Chilli knivställ som Fredrik fick av mig i 25års present, det matchar mina andra hushållsartiklar från Chilli. Han fick det han behövde och det matchar in i mitt Inredningsland.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Haha va roligt! Jag tycker inte du ska oroa dig :) Va glad att han äntligen kan se saker med egna ögon! Dock undrar jag hur han vet att det matchar när han är färgblind ;) Så du kanske får dubbelkolla det iaf!!



Jag hittade en sida (hittade och hittade, den va på blogg.se framsida) så du har säkert sett den. Hon som tipsar om olika dukningar, tänkte att det kunde va nått för dig :)

http://ellasinspiration.se/category/dukningstips.html

2011-12-14 @ 07:42:16
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0