Snart dags för nedräkning

Tyckte jag var duktig som vaknade innan väckarklockan, Fredrik och Viktor var inte lika imponerade, tydligen åt Viktor lunch klockan elva och Fredrik hade prickat av dagens leverans då (jag vaknade kl 10.50).

 

Har köpt årets första julklapp idag, har en idé till de flesta, måste bara verkställas. Känns overkligt att om en vecka sitter vi nere i Skövde hos Fredriks familj.

 

Har dock inte blivit någon ridning idag för i onsdagskväll klättrade jag på manegeväggen för att kolla en vattenledning och måste på nått sätt ha utsatt min stackars hand för någon form av överbelastning. De senaste dagarna har handen smärtat vid minsta ansträngning (nu börjar det äntligen gå åt rätt håll) så jag har haft stödbandage för att kunna jobba utan att det ska göra allt för ont, och som en påminnelse om att jag ska vara försiktigt, vilket inte är så lätt när det är vänsterhanden.

 

Spenderade kvällen i manegen och tittade på Jossans hoppträning och borstade av en mycket lerig Tiger. Sen har vi fikat julgodis hos grannarna och sett slutet av Svenska hjältar galen.

I helgen är det jobb som gäller, så snart är det dags för sängen.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0