Skönt med kortdag på jobbet

Sovmorgon tillsammans är en bra start på dagen. Lämnade Fredrik vid teven (någon Amerikansk fotbolls match som han bara måååste se) och tog med mig Icke till stallet. Gårdagens kyla och ”snö” ligger kvar så det blev ett dressyrpass i ridhuset, sådana här dagar/tider på året är det riktigt skönt med ridhus. Trotts halvhalsklippningen i söndags blev hon svettigt, undra om hon tyckte att matte var jobbigt? Men hon var så pigg och fin att rida idag, men nästan på gränsen till för pigg=stark. Ikväll efter jobbet ska jag göra ett försök att skruva i broddar så vi kan vistas utomhus igen.

 

 

Undra om livet här i söder har börjat påverka mig, är inte alls lika glad över kylan och snön i år som jag var ifjol. Ser bara det jobbiga med att kalla bilar, skrapandet av rutor, snöskottning av gårdsplanen och hur kallt det är att vara i stallet. Fast en ridtur i ”djupsnö” och strålande sol är en väldigt härlig upplevelse. Är nog det här mittemellan läget som där man inte vet om det ska bli vinter eller vår som är det jobbiga.


Kommentarer
Postat av: Anna johansson

Oh vad mysigt det ser ut :)

2011-12-06 @ 17:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0