Börjat handlingen inför nyårs

Efter att ha legat och vänt mig i sängen bestämde jag mig för att stiga upp, klockan hade ändå hunnit bli tio. Blev fram med mopp och trasa, sista putsningen av hemmet innan jul. På vägen hem från julfirande kommer vi hämta upp stora lillebror och hans tjej (hon har innebandycup i ”byn” här bredvid), så lite ordning och reda måste det vara till dess!

 

Har letat nästan land och rike runt efter det perfekta ”porslinet” till nyårsafton, varit på ICA Maxi, Rusta, Ö&B, Willys och Coop (där hittade jag ett alternativ). Men efter lite slö surfandes en kväll såg jag att Ikea hade något i min smak, så idag åkte jag dit och inhandlade papperstallrikar och assietter. Var även in på Coop och köpte en av deras modeller.

 

En förpackning servetter fick också följa med, tallrikarna med snöflingorna kommer från Ikea, den helvita kommer från Coop.

 

Då jag ändå var ute och motionerade bilen åkte jag in på det nya köpcentrumet Bolandscity. Gick in på Cubus (mest för att det spelade julmusik där), på deras rea avdelning skymtade jag en blå klänning. Som jag sökt efter en blå klänning att ha på nyårsafton, att det var 50% rabatt på den gjorde valet enkelt. Vilken bra dag det varit idag, många frågetecken uträttade. ”Porslin” som matchar till duken jag tänkt och en blå nyårsklänning!

 

Nästa utmaning är att hitta ett snyggt halsband till.

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Jäklar vad du kommer glittra!

2011-12-25 @ 21:52:16
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0