Magic brush

Som den datanörd jag är har jag läst om några nya hästborstar som kommit ut i handeln.

Sagt och gjort jag köpte en uppsättning på Skara hästsport när vi var hos Fredriks familj.

 

Det är 3st borstar, för kroppen, benen och ansiktet, alla är lika stora och ”hårda” men i olika färger. Jag tog en till Tiger och Hanna fick två till sina två hästar som tack för hästvaktningen. Har provborstat lite och jisses vad den tog päls, den ska även ta djupare och få bort den fina smutsen som ligger under pälsen, men Tiger är rätt skitig och fet i pälsen efter sitt sommarlov,

så det blir att testa igen efter hon fått ett ordentligt bad innan jag ska sätta igång henne igen.

 

Borstarna går att tvätta i tvättmaskinen på 60°C.

Kommentarer
Postat av: karin

har läst en del om de där borstarna, men ingen verkar direkt imponerad. ska bli roligt att få en till uppdatering :)

2011-08-20 @ 11:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0