Fångad av en stormvind

Jag börjar fundera om även Fredrik börjar tröttna på vår hårboll, den mindre versionen.

 

 

När jag kom hem från jobbet satt Fredrik och Robert på bron och, enligt dom själva, fixade motorsågen. Personligen vet jag inte om den såg så mycket helare ut när de la ifrån sig den. Hur som helst, Fredrik har slipat motorsågen och testade skillnaden, han var som ett barn på julafton. Det hade blivit stor skillnad så han sågade ner ett av träden som vuxit upp i häcken som vi inte kunde ta ner tidigare i veckan. Viktor, Robert och Fredrik bestämde sig för att ta ner det, när de nästan är klara kommer Icke strosandes och lägger sig på gräsmattan, precis där trädet hade tänkt landa, trädet "fastnar" i trädet bredvid vilket gör att fallet saktas av och Fredrik hinner ropa till sig Icke. Hmmm... kanske något att tänka på den dagen man skaffar barn.

 

 

Det har stormat rätt så rejält i Uppsala idag. När jag gick till ICA Maxi för att köpa lunch fick jag blunda för det blåste så mycket grus från parkeringen, och på väg in till butiken igen fick jag fånga upp lite sommarmöbler som var ute på egna äventyr. När jag kom hem berättade Fredrik att det hade blåst omkull ner en 15m lång gren Tigers hage. Som ni kanske anar hade vi strömavbrott, så MAX fick stå för dagens middag.

 

I helgen ska jag vara hästvakt åt grannens häst, så det är en 30åring och 3åring som ska sysselsättas. Lite komiskt vilken åldersskillnad det är på dom.



Kommentarer
Postat av: Ewe

Hoppas det har gått bra att ta hand om hästarna!

2011-04-11 @ 09:21:54
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0