Vi har en inneboende

Vet inte riktigt hur det gått idag. Vi tog ner de sista tapeterna (1 del målartvätt och 10 delar vatten, det gör underverk på tapetvåder, tack till våran Sara för tipset). När Fredrik blandat en ny stor skål med målartvätt lyckas jag med det man inte vill göra. Kliver ner från min stol och rakt ner i skålen. Tydligen lutar vårat golv lite för vattnet var snabbt över halva delen av rummet. Efter en hel del torkandes och svabbandes försökte vi få upp humöret med en sockerkick, risgrynsgröt, kanel, socker och sirap. Då batterierna var laddade igen åkte färgen fram. Nu är hela rummet grundat. Skulle måla sista biten på ett hörn och tog ett kliv ner från stolen. Rakt ner i Fredriks färg/roller bytta, försöker återfå balansen när jag inser mitt felsteg och tar emot mig mot väggen, som är nymålad! Fredrik stod då bara och skrattade åt mig.
Annars har dagen gett bra med utdelning.
Sista tapetvåderna ned rivna.
Hela rummet grundmålat.
Fönster och dörrfoder grundmålade.
Första lagret spackel är klart
Vi har även fått en ny inneboende, Husmusen. När vi satt och lät maten sjukna ner hörde Fredrik något i skåpet under diskbänken. Han smyger fram, öppnar skåpdörren försiktigt och där sitter en liten skogsmus. Det tar en några sekunder innan den upptäcker att det är några som tittar på den. Vi gjorde då ett försök att få Icke att visa sina rovdjurskunskaper, men där hade vi inget att hämta.
Nu ligger (min plan iaf) att tjata till mig en söt kisse katt, eller jag menar en mördar maskin. Ide nummer två är att kidnappa grannens två söta katter och låta dom bo i vårat kök.
Vet inte riktigt hur det gått idag. Vi tog ner de sista tapeterna (1 del målartvätt och 10 delar vatten, det gör underverk på tapetvåder, tack till våran Sara för tipset). När Fredrik blandat en ny stor skål med målartvätt lyckas jag med det man inte vill göra. Kliver ner från min stol och rakt ner i skålen. Tydligen lutar vårat golv lite för vattnet var snabbt över halva delen av rummet. Efter en hel del torkandes och svabbandes försökte vi få upp humöret med en sockerkick, risgrynsgröt, kanel, socker och sirap. Då batterierna var laddade igen åkte färgen fram. Nu är hela rummet grundat. Skulle måla sista biten på ett hörn och tog ett kliv ner från stolen. Rakt ner i Fredriks färg/roller bytta, försöker återfå balansen när jag inser mitt felsteg och tar emot mig mot väggen, som är nymålad! Fredrik stod då bara och skrattade åt mig.
.
Annars har dagen gett bra med utdelning.
  • Sista tapetvåderna ned rivna.
  • Hela rummet grundmålat.
  • Fönster och dörrfoder grundmålade.
  • Första lagret spackel är klart
Vi har även fått en ny inneboende, Husmusen. När vi satt och lät maten sjukna ner hörde Fredrik något i skåpet under diskbänken. Han smyger fram, öppnar skåpdörren försiktigt och där sitter en liten skogsmus. Det tar en några sekunder innan den upptäcker att det är några som tittar på den. Vi gjorde då ett försök att få Icke att visa sina rovdjurskunskaper, men där hade vi inget att hämta.
.
Nu ligger (min plan iaf) att tjata till mig en söt kisse katt, eller jag menar en mördar maskin. Ide nummer två är att kidnappa grannens två söta katter och låta dom bo i vårat kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0