Imorgon är det dags för allvaret (jobbet) igen

Började dagen (eller rättare sagt morgonen) med att åka till ett extra inkallat personalmöte som våran distriktschef skulle närvara på (vilket innebär viktiga nyheter). Våran butikschef ska börja ansvara för en till butik i distriktet. Vilket självklart kommer innebära lite förändringar. För min del kommer det innebära att följa med honom och projekta lite i den andra butiken, vilket jag ser fram emot. Spännande och utmanande!
.
Då Fredrik ändå skulle till kontoret några timmar följde jag med och åkte vidare till stallet. En fantastisk höstdag där solen värmde skönt och blåsten hade tagit en paus. Jobbade vidare med den korta galoppen och la in endel avbrott, något Icke tyckte var väääldigt tråkigt. Blir nog ett dressyrpass efter jobbet på söndag för att se om det ger lite resultat även där.
.
På hemma fronten har jag köpt tyg och fixat en sömmerska. Så vi får det lite hemtrevligt innan stor främmandet nästa helg. Har även fått måla med färg! Första reaktionen när vi drog penseln längs väggen var "oj vad mörk den blev", men nu är vi super nöjda och det blir/blev hur bra som helst! Den andra färgen har jag bara hunnit måla vid listerna så man har inte fått en uppfattning om den på en större yta, men den kommer nog göra sig väldigt bra tillsammans med tapeten.
.
Imorgon är det "bara" en vecka kvar till bildbomben kan släppas. Får förbereda några inlägg som jag kan posta när familjerna är här, lär ha lite fullt upp då :)
.
Dagens tips: Ha en fuktig trasa nära till hands när du målar om du är lika hopplös som jag är på att kladda på lister, tak och allt annat som är "i vägen".

Kommentarer
Postat av: Ewe

Roligt med jobbet! Bara de inte blir för stressigt för dig!



ÅÅåh jag vill också åka ner med familjen!! :(

2010-10-01 @ 10:37:19
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0