Hör arbetets lugnande ljud

Bruuum bruuum bruuum låter det från rummet bredvid. Fredrik och pappa är i full färd med att fixa med gipsskivorna i sovrummet. Längtar tills på söndag då vi har lite mer tid på oss att fixa tillsammans. Fram tills dess har jag en hel del saker att ta han om som min mamma gladeligen skickade ner, haha. Fått ner mina "nya" badrumsmöbler, har en serie från Ikea (kom inte på vad den heter nu, men den i trä som finns som smal hög hylla, krokar, hyllplan m.m.) som ska monteras och ställas i ordning. Impuls köpte en tvålpump till badrummet idag när vi var på Järnia (var där för att köpa slippapper) den var nedsänkt till halva priset, ska bara hitta nya krokar till badrummet så jag kan göra det precis så som jag vill ha det.

Jobbar imorgon igen sen är jag ledig lördag och söndag, Ska bli riktigt skönt med två dagars. Och förhoppningsvis får vi mycket gjort. Behövas verkligen ett ryck för att bli lite hoppfull igen.
.
Något som går i full fart framåt är min häst. Det märks inte ett dugg att hon haft en på tok för lång sommarvila. Lika positiv, pigg och fin i formen som vanligt. Känns oförskämt bra med tanke på så försummad hon blivit nu med husflytten och allt, men nu ska livet balanseras upp igen så man kan få lite vardaglig rutin. Dessvärre börjar det bli dags att köpa/plocka fram lite varmare stallkläder, har hittat en fin lila fleecetröja som skulle göra sig väldigt bra till mina nya ridbyxor ;)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Molger !! :) Heter serien :)

Roligt att få ner lite grejer! Och skönt att pappa kunde stanna och hjälpa till :)

2010-09-11 @ 11:03:44
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0