Helgen som varit

Återigen ursäkten med dåligt internet (börjar själv känna mig måttligt less). Det har iaf hänt mycket sen sist. Lugnade min pappa med att göra annat än bara renovera med huset. Efter jobbet i fredags var jag och tjejerna och spelade biljard, det gick riktigt bra i början men sen försvann nybörjarturen.
I lördags plockade jag och Fredriks två Ica kassar med äpplen, jag och Sara skulle på skördemarknad där man kunde musta sina äpplen. Blev 10,5 l must, nån som har bra idéer på vad mer man kan göra med äppelmust? Fick ett tips om att sjuda musten tillsammans med honung, kanel och kardemumma (fick provsmaka på marknaden) och det var super gott, perfekt till jul eller ruggiga höstkvällar. Ibland tänker man inte riktigt på vad man säger, jag stod och pratade med dom andra på mustningen. När vi går till bilen säger Sara “förstår du att dom tror att vi är ett par”. Vi kom nämligen in på att vi (jag och Fredrik) är nyinflyttade till Ärentuna, men jag nämde inte Fredrik utan tittade på Sara och sa “när flyttade vi in?” och så fortsatte samtalet, så nu undrar dom nog var det är för lesbiskt par som flyttat hit.
Jag fick även med mig två honungsburkar från Skördemarknaden, den ena kommer från Linné trädgården och den andra från Botaniska trädgården. Efter att vi roat oss åkte vi hem och gjorde en insats, nu hag vi påbörjat vardagsrums väggarna, kan inte påstå att det än så länge ser så mycket bättre ut nu än innan. Men förhoppningsvis om några dagar.
Igår hade Icke så mycket överskottsenergi så jag, Icke och bollen (den skulle tydligen följa med och åka bil) for till stallet. Visade sig att jag även hade en häst som var sugen på en galopptur på ängarna.
Snickare var här igår, han och Fredrik hjälptes åt att börja sätta upp taket på övervåningen. Då det ska höjas en bit var det mycket reglande som behövdes göra, så han återkommer på fredag.
Kvällen avrundades med lite shopping. Jag köpte nya krokar åt badrummet, har inte hunnit testa dom än, hoppas att dom passar i dom för borrade hålen, känns inte kul att borra i kakel. Jag köpte även fyra vinglas till så nu har jag åttas tycken, känns som ett bra antal att börja med. Blev imponerad av Orrefors fantastiska service. De har en två årig “drulle försäkran”, det innebär att om jag slår sönder ett glas inom två år från inköpsdatumet och tar med det in, kvittot och glasgarantin (som man fick) får jag ett nytt glas!
Återigen ursäkten med dåligt internet (börjar själv känna mig måttligt less). Det har iaf hänt mycket sen sist. Lugnade min pappa med att göra annat än bara renovera med huset. Efter jobbet i fredags var jag och tjejerna och spelade biljard, det gick riktigt bra i början men sen försvann nybörjarturen.
.
I lördags plockade jag och Fredriks två Ica kassar med äpplen, jag och Sara skulle på skördemarknad där man kunde musta sina äpplen. Blev 10,5 l must, nån som har bra idéer på vad mer man kan göra med äppelmust? Fick ett tips om att sjuda musten tillsammans med honung, kanel och kardemumma (fick provsmaka på marknaden) och det var super gott, perfekt till jul eller ruggiga höstkvällar. Ibland tänker man inte riktigt på vad man säger, jag stod och pratade med dom andra på mustningen. När vi går till bilen säger Sara “förstår du att dom tror att vi är ett par”. Vi kom nämligen in på att vi (jag och Fredrik) är nyinflyttade till Ärentuna, men jag nämde inte Fredrik utan tittade på Sara och sa “när flyttade vi in?” och så fortsatte samtalet, så nu undrar dom nog var det är för lesbiskt par som flyttat hit.
.
Jag fick även med mig två honungs burkar från Skördemarknaden, den ena kommer från Linné trädgården och den andra från Botaniska trädgården. Efter att vi roat oss åkte vi hem och gjorde en insats, nu hag vi påbörjat vardagsrums väggarna, kan inte påstå att det än så länge ser så mycket bättre ut nu än innan. Men förhoppningsvis om några dagar.
.
Igår hade Icke så mycket överskottsenergi så jag, Icke och bollen (den skulle tydligen följa med och åka bil) for till stallet. Visade sig att jag även hade en häst som var sugen på en galopptur på ängarna.
.
Snickare var här igår, han och Fredrik hjälptes åt att börja sätta upp taket på övervåningen. Då det ska höjas en bit var det mycket reglande som behövdes göra, så han återkommer på fredag.
.
Kvällen avrundades med lite shopping. Jag köpte nya krokar åt badrummet, har inte hunnit testa dom än, hoppas att dom passar i dom för borrade hålen, känns inte kul att borra i kakel. Jag köpte även fyra vinglas till så nu har jag åttas tycken, känns som ett bra antal att börja med. Blev imponerad av Orrefors fantastiska service. De har en två årig “drulle försäkran”, det innebär att om jag slår sönder ett glas inom två år från inköpsdatumet och tar med det in, kvittot och glasgarantin (som man fick) får jag ett nytt glas!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0