En inköpsdag

När jag satt i stolen hos frisören frågade hon "ska vi tvätta håret innan vi klipper dig?" och tittade på mina färg fläckar i håret. Ursäktade mig med att jag hållit på att renovera innan jag kom till henne. Har äntligen hittat en frisör jag verkligen trivs med, en gulligare och duktigare (hon förstår hur jag menar och klipper där efter) har jag aldrig varit hos tidigare.
.
Undertiden vi var ute i Björklinge var Icke hemma och underhöll Sara medan hon tvättade sin bil. När vi kom hem var bollen utspridd i snörremsor över hela tomten, så dom verkar ha roat sig rätt bra. Då Sara ändå var hos oss lurade vi med henne för välja vilka färger vi ska ha i vardagsrummet, nu står det färgburkar i hallen som längtar efter att bli målade med. Som jag sa "ska bli kul att få måla med färg" (anser inte riktigt att vitt är en färg i renoverings sammanhang, det är mer en grund som inte ger så mycket liv till inredningen utan en bra bas att bygga på). Och tapeterna till vardagsrummet ligger på beställning, förhoppningsvis får jag hämta ut dom på fredag.
.
Vi var även och hämtade ut vårat paket från CanalDigital. Fredrik sa "ska du gå in och hämta paketet?" Svarade "kan du inte följa med in, det är ändå gratis parkering här". Och tur var det, för lite bärhjälp var inte hel fel. "VI" har nu fått ESPN Amerika (Amerikans fotboll) och det är "VI" väldigt glada för och "VI" ser fram emot att få se det på våra lediga lördagar.
.
Känns lite enformigt att berätta vad vi gjort idag, för vi har spacklar, slipat och målat.   Förvånade va?
.

Kommentarer
Postat av: Elina

Det är jättekul att läsa om er renovering, fortsätt att mata på med bilder ;)

2010-09-29 @ 21:34:59
URL: http://elinastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0