Äntligen hemma känsla i kroppen

Idag blev det den där duktiga husfixar dagen som jag längtat efter. Vi har satt golvlister i lilla sovrummet och hallen på övervåningen, vilket j*vulskap rent ut sagt det är att sätta golvlister, golven är buliga och hörnen är inte den minsta grad raka. Men tillslut fick vi dit dom och det gick bättre och bättre för varje list. Sen fixade vi hallen nere, nu sitter hatthyllan, nyckelskåpet, spegeln, tre tavlor och kroklisten uppe och skohyllan är framställd, var riktigt mysigt att komma hem efter att jag varit i stallet och få känna att det känns lite mer som hemma.

Jag och Icke gjorde ett kvällsbesök i stallet. Undrar om min häst var tankeläsare förra gången. Satt då och tänkte på vilken lugn häst jag har och hur skönt det är att hon inte bryr sig om Icke som susar fram och tillbaka längs hennes ben. För idag var det andra bullar, hon var oerhört på tårna och tittig, underlättade inte att sista biten hem var genom skogen och då hade solen hunnit försvinna. Måste dock göra något åt mina stigläder, fattar inte hur dom alltid kan blir så ojämna?! Jag använder alltid pall när jag sitter upp, jag brukar sitta upp från båda sidorna och jag byter även sida på stigläderna på sadeln. Nån som vet något stigläder som inte töjer sig så mycket?
.
Före: Lilla sovrummet på övervåningen. Det här är ett av de två rummen som var de finaste. Dvs inte halvmålade, sned tapetserade, svartmålade, klottrade på väggar och dörrar osv.
.
Efter: Känner oss lite nöjda med våran prestation. Var trotts allt första gången vi satte golvlister. Skönt med ett färdigt rum (om vi inte väljer/har tid och målar om de vita väggarna, för de som bodde innan hade en förkärlek för skruvar och spikar i väggarna).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0