64,5x2=129 meter

Idag har varit en sån där bra dag. Vi steg upp i tid (Fredrik skulle iväg på fotbollsmatch annars brukar han aldrig vara motiverad att stiga upp i tid :P ) själv for jag till stallet tillsammans med min svans, Icke. Jag tog in Tiger i stallgången och skulle vända om henne för att göra i ordning henne inför ridturen, men hon ville inte vända, hon stod konstigt på sitt ben. Tusen tankar hann flyga genom huvudet om diverse skador. Men då lyfter hon upp sitt ben ända upp, vilket innebär -Matte klia mig under magen! Det var bara att ställa sig och börja klia. Tillslut ställde hon ner benet och jag gjorde ett nytt försök att vända om henne, men då lyfte hon på andra benet. Så det var bara att börja klia på den sidan med.

När vi kommit en bit ut i skogen hörde jag något bakom oss, där stod en glad jakthund och hälsade på Icke. Tittade mig omkring med såg ingen ägare, strax efter kom en husse cyklande i full fart. Det var grannhunden som passat på att smita när han fick chansen och springa ikapp Icke. Efter det fortsatte ridturen som vanligt i full fart framåt.
.
Vi har hunnit med en hel del idag, Fredrik har spacklat gipsskivorna (eller skarvar och skruvhål) och jag har målat golv lister. 64,5m och två lager blir totalt 129 meter målad list idag. Nu kan vi luta oss tillbaka med gott samvete för kvällen och peppa inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Så mycke lister som du har målat och så många lager så hade de väl vare enklare att köpa nya lister? :P

2010-09-12 @ 17:46:34
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0