Skura, diska, tvätta, damma, torka ...

Igår kväll innan Fredrik skulle till träningen kläckte han ur sig ”Min kusin och hans tjej kommer imorgon vid lunch”. Igår kväll såg vårt hem ut som en byggarbetsplats. Så det blev en liten sovmorgon idag, för nu skiner hemmet igen. Disken är diskad, verktygen och målar tillbehören bortplockade, toaletten städad, mattorna dammade, golvet dammsugit och skurat, fönster och inredning dammtorkat, smuts tvätten i tvättmaskinen och hunden har haft ett möte med borstarna. Gud så härligt när det är ny städat!

 

Orkade inte fota mina inköp på Hööks igår, så dom kommer nu istället. Jag har letat efter en hård boll åt Icke (inte en i hårdplast) för tennisbollarnas livslängd är obefintlig. Tidigare hade vi rep som var hårt snurrad som en boll, den höll väldigt länge men tillslut gav även den upp. Är helst en ny sån jag vill ha. Men vi har slutat sälja dom på jobbet, i somras hittade vi en på Grangården men här i Uppsala har dom inte kvar den. Nått tips på vart den typen av boll kan finnas? Tänkte ge den här bollen från Hööks en chans, den är i väldigt kraftigt gummi så det känns lite lovande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0