Missade att det var en sån dag

Idag var det jag som tog mig en sovmorgon, åkte till jobbet så jag var där strax innan öppning. Var minst sagt fullt upp på jobbet, våran DC har bestämt sig för att göra en MUPP på onsdag så det är mycket som ska hinna bli 100% klart tills dess.
.
I veckan har vi 30% rabatt på alla gardintillbehör så jag passade på att köpa stänger och tillbehör till våra draperi vi ska sätta upp. Alltid trevligt att spara in på "tråkiga" saker som man måste köpa.
.
Slutade den lämpliga tiden klockan fyra och begav mig då hem för att hämta min trogna följeslagare. Efter att ha ätit lite mellis sa jag till Icke "ska du följa med till stallet?". Jag gick till badrummet och bytte om, tydligen tog jag för lång tid på mig för utanför dörren var det en hund som började pipa, hon visste mycket väl vad vi skulle göra.
Då jag kände mig lite sliten och stel tänkte jag att vi kunde ta en inte allt för seriös ridtur. Då både Icke och Tiger inte har något emot att sträcka ut sig på ängarna tänkte jag att det fick bli lite fri fart. Var inte förrän efter våran galoppsträcka jag upptäckte vilken dag det var, en såndär dag. Nu ber jag alla känsliga läsare (en pik speciellt till min pappa) om att skippa sista stycket. Efter galoppsträckan började vi med att vara mycket skeptiska till stenhögen (som legat där sen i våras) frust och fnys på den och några steg i sidledes. Sen kom vi mot en brunn på ena sidan av ängen och på andra sidan ett ner hugget träd, och då blev det från galopp till stillastående genom några jämfota hopp som inbromsning, vilket resulterade i att jag skuttade omkring i sadeln och tappade fästet i stigbyglarna, det var lääänge sen jag varit så nära på att falla av, hade Tiger kompletterat sin "avsaktning" med ett sidledes steg hade jag legat på backen. Efter det var det som att rida på en travhäst med huvudet i högsta hugg och med steg som en älg. Det fanns även fåglar längs grusvägen (hör och häpna fåglar ute i naturen) vilket innebar ett snabbt ryck framåt för man vet aldrig, dom kan vilja äta upp oss!? Försöker se det positivt att hon är på hugget och tycker livet är spännande, men jag föredrar när hon förvarnar mig för såna här ridturer.
.
Nu är jag hemma i tryggt förvar och väntar på lite tjej besök ikväll, Fredrik ska fara iväg och jaga puck.

Kommentarer
Postat av: Ewe

JAG HAR JU ALLTID SAGT ATT HON ÄR GALEN! NU KAN DU INTE NEKA!!! :P

2010-10-06 @ 12:27:51
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0